Dagsresa till Gripsholm – årets sista 8 september – NYTT DATUM!

Dagsresa till Gripsholm

Följ med på årets sista dagsresa fredagen den 8 september, denna gång till Gripsholms härliga golfbana som vi besökt förr! Utflykten är öppen för medlemmar i Björklidens GK. Resan flyttad från 1 september beroende på ospelbart väder. De som tidigare är bokade och bekräftat byte av dag har kvar sina platser.

Fika och fralla finns framdukad från 09.00 och första start är 10.00. Efter 9 hål finns korv och något att dricka för de som önskar. Efter genomförd runda har vi en liten samling och uppmärksammar några resultat innan vi beger oss hemåt igen.

Deltagaravgift för detta är endast 50 kr/person om du har fritt spel på Gripsholm i ditt medlemskap. I annat fall tillkommer greenfee som gäst till medlem och blir totalt 425:- inklusive deltagaravgift.

Vi spelar sällskapsgolf i form av scramble i 4-mannalag dvs. under mycket lättsamma former. Det betyder att när alla i laget har slagit sin boll, väljer vi bästa läge där alla slår nästa boll, och så håller vi på tills någon boll är i hål. 28 platser finns tillgängliga och först till kvarn gäller som vanligt.

För bokning följ denna länk.

Fyll i om du behöver skjuts eller om du kan skjutsa någon så blir det lättare för alla som vill att hänga med!! Se till att du är på plats i god tid innan din start och glöm inte att kaffe och fralla finns att värma upp sig med. Startlista skickas dagen innan.

Ledare är Jan Ulrich och Jarl Klang. För frågor kontakta Jarl 0708-343534, jarl.klang@mail.com

Häng med du också!

2023-09-08 09:00:00