9 HÅL ‌

Bromma

Om Bromma

Tidsbokning

Avbokning av din starttid gör du enklast via "Min Golf" på golf.se

På Bromma-anläggningen ansvarar Björklidens Golfklubb för golfverksamheten och GolfStar för driften.

Bromma Golf är centralt belägen vid Bromma Flygplats, bara 10 minuter från city

Här finns en utmanande åretrunt-öppen 9-hålsbana, lämplig för alla kategorier spelare, belägen bland lummiga kolonilotts-områden och vackra promenadvägar. Här finns även Stockholms största drivingrange med 80 utslagsmattor och bra träningsytor med putt- och chippinggreen och övningsbunker.
På anläggningen bedrivs golfskola som bl a erbjuder nybörjar- och "Golf för Vuxna"-kurser samt juniorläger.
Anläggningen erbjuder restaurang, mindre konferensrum och en golfshop.

Om Banan

Banan invigdes år 2000 och omfattar sju par 3-hål med avstånd 80-155 meter, samt två par 4-hål runt 250 meter. Banans par är alltså 29 och spelas 1 378 meter både från gul och röd tee.
För nybörjaren är banan en utmanande möjlighet att förbättra spelet i jakten på lägre handicap. För den mer erfarne är den ett utmärkt komplement till längre banor och ger speciellt träning i korta inspel mot mindre greener.

Visste du att

Varje år plockas det totalt upp över 2.000.000 övningsbollar på drivingrangen vilket gör det till en av Sveriges absolut mest välbesökta drivingrange!

Som medlem i Björklidens Golfklubb får du tillgång till spel på GolfStars totalt sexton 18-hålsbanor och fem 9-hålsbanor i Stockholmsområdet.