7 mars, 2023

Välkommen till en ny golfsäsong som redan rivstartat

Ett välfyllt 2023 väntar alla Björklidare!

Redan i januari drog sällskapsgolf för tjejer/damer och 60+ igång genom det samarbete Björkliden har med Scratch Golf inomhusgolf i Bromma. Spelet inomhus i skön värme och lugna vindar pågår fram till Bromma- och Bodaholmbanan öppnar igen. På samma ställe har också Björkliden PGA Tour inomhusgolf startat, som avslutas med grand final den 9 april, läs gärna vidare om denna på hemsidan. Notera att du genom ditt medlemskap i Björkliden får riktigt förmånliga priser på banhyran på Scratch Golf.

Björklidens GK bjuder 2023 på ett stort utbud av både tävlingar och sociala aktiviteter.

• Under året kommer det spelas 23 större tävlingar inom Solo och Duo koncepten, de olika mästerskapen samt den nya tävlingen B2, Bodaholm- och Brommabanan 36 hål samma dag. Bra spel på dessa ger en plats på den prestigefyllda finalen Race-to-Bodaholm. I tillägg har grupperna tjej/dam och 60+ sällskapstävlingar varje vecka under säsongen.

Följande sociala aktiviteter kommer också genomföras,

• Flera kortresor till närbelägna golfbanor som Gripsholm, Lövsättra, Bro-Bålsta, Lindö och Waxholm
  • Två kortresor med övernattning varav en går till fina Sundsta
  • Den traditionella aktivitetsveckan till Björkliden, 28 jul – 4 aug.
  • Flera After Work med teman som boule, bowling, minigolf, biljard m.m.
  • Stor festkväll på Engelen i gamla stan
  • Luciagolfen strax före jul, och mycket mer….

Närmare information om tid, pris och bokning för aktiviteterna kommer finnas här på klubbens hemsida bjorkliden.se, där du alltid hittar aktuell information om vad som händer i klubben. För dig som ännu inte är medlem i Björklidens GK är det hög tid att anmäla sig för att ta del av våra aktiviteter och gemenskapen. När du anmäler dig på GolfStars hemsida är det viktigt att du anger Björklidens GK som hemmaklubb.

Välkommen