Tjejsektionen

Hej alla flickor, tjejer och damer i Björklidens Golfklubb!

Hej alla glada golftjejer, nya som erfarna, unga som gamla nu kör vi igång tjejgolfen på Bromma golf på onsdagarna igen!

Vi smygstartar den 26 april våra utomhusträningar på Bromma för de som vill, kan och ar lust med 55 minuters träning med vårt duktiga pro Johan. Träningstimmarna är 15.00, 16.00 och 17.00 (mix herr och dam). I början av säsongen kan träningarna vara beroende av vädret så titta i aktivitetskalendern för senaste informationen.

Kostnaden för träningen är 60 kr per gång och är öppen för medlemmar i Björklidens golfklubb.

Björklidens medlemmar kan anmäla sig via kalendern på denna hemsida, håll utkik efter damer och onsdagsgolf.

Det finns 11 platser till varje träningstimme och det är först till kvarn som gäller. Efter träningen går de som vill ut på banan och kör en lättsam, ”sällskapsgolf” där alla har möjlighet att både träna på sina nyvunna kunskaper och vinna små uppmuntringspriser!

Fick du inte plats på träningen så går det ju att vara med på banan ändå!

”Sällskapsgolfen” är inte prestigefylld utan en lekfull runda, ibland enskild och ibland i lag!

Är du ännu inte medlem i Björklidens Golfklubb är det hög tid att bli det så du kan vara med på alla våra roliga aktiviteter och upptåg under säsongen!

Ginger och Riitta

Tjejsektionen Björklidens golfklubb

Välkommen!

Tjejsektionen är mycket aktiv

Det är alltid något på gång inom Tjejsektionen som träningar, tävlingar, modevisningar eller enkla gemensamma  promenader. Ett bra sätt att träffa nya trevliga golfkompisar är att vara med på sektionens onsdagsgolf på Bromma. Då spelas olika roliga, tokiga tävlingar över nio hål på eftermiddag/kväll.

Det finns också ett antal lite större damtävlingar på Bromma Golf och även på Bodaholm under säsongen. Till de tävlingarna anmäler du dig på Min golf.

Dessutom planeras andra trevliga sammankomster och en och annan överraskning!  Vi hoppas att det är många tjejer som kommer att delta som får möjlighet att stifta nya och gamla bekantskaper i Björklidens GK.

Tjejsektionen leds av Ginger Flärvall och Riitta Löfqvist.

Nyheter från tjejsektionen