2 maj, 2016

Tjejgolf

Hej alla flickor, tjejer och damer i Björklidens golfklubb!

Nu är säsongen igång igen och det är hög tid att damma av alla klubbor. Jag heter Ginger Flärvall och har i år fått förtroendet att leda damsektionen, ett uppdrag som jag ser fram emot. Jag startade min egen golfkarriär i klubben och damsektionen var min port in i klubben och ut på banorna på många vis.

Ett bra sätt att träffa trevliga golfkompisar är att vara med på vår onsdagsgolf på Bromma. Vi spelar olika roliga, tokiga tävlingar över nio hål med första start kl 17:30. Anmälan gör du enklast genom att ringa till receptionen på Bromma alternativt kikar in där och skriver upp dig på listan. En startavgift på 25 kronor måste du ta med eller kunna swisha över, pengarna går oavkortat till lite småvinster efter varje tävling.

Första onsdagsgolfen är den 11 maj och då har vi en putt-tävling. Det innebär att du blir ihoplottad med en annan trevlig golfare, sedan spelar ni nio hål precis som vanligt men räknar alla puttar, räknar ihop dem och lämnar in resultatet. Vi ses klockan 17:00 så att vi kan lotta lag och gå igenom vad som gäller.

Efter rundan blir det prisutdelning till de som haft färst puttar.

Sedan har vi också fyra lite större damtävlingar på Bromma under säsongen, den första den 22 maj då det blir greensome med första start kl 09:00.Till de tävlingarna anmäler du dig på Min golf.

Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att vi är många som ses och får möjlighet att stifta nya och gamla bekantskaper under säsongen!

Ginger