11 april, 2016

Tävlingar 2016

Nu finns årets tävlingar upplagda!

Vi erbjuder så väl singeltävlingar som lagtävlingar för alla kategorier av spelare, inte minst er som kanske inte tävlat förut!Singeltävlingarna kallar vi Solo och spelas antingen som slaggolf eller poängbogey beroende på vilken hcp-kategori du tillhör. I år har vi förlagt ett par av tävlingarna på nya banor, samt återkommer till Bromma Golf utöver Bodaholm. Genom Solo-tävlingarna kan du kvalificera dig till Solo Masters den 1/10 som är en säsongsfinal med finfina priser och gemenskap! Du kan kvalificera dig genom att vinna en deltävling, eller genom Order of Merit (topp 20 deltagarna i varje deltävling tilldelas OoM-poäng där topp 20 sedan kvalificerar dig till Masters).Lagtävlingarna passar alla, nybörjare som rutinerad. Vi erbjuder olika spelformer på Bodaholm och Bromma. Om du vill prova på att tävla men inte riktigt tagit tag i det ännu så kommer det flera chanser under säsongen! Lagtävlingarna varierar mellan 2 och 4 deltagare per lag. Du har väl inte missat att första lagtävlingen är en scramble redan den 24 april på Bodaholm! Vi håller alla tummar för att vädret håller i sig så banan hinner öppna tills dess!Utöver Solo- och Lagtävlingarna erbjuder vi två riktiga mästerskap, Brommamästerskapen och klubbmästerskapet på Bodaholm, där du som medlem i Björkliden kan delta och göra upp om vem som skall titulera sig Mästare!Titta in på tävlingssidan och anmäl dig redan nu!