15 maj, 2021

Nyhetsbrev 3 2021

Hej alla Björklidare!

Säsongen har nu äntligen börjat komma igång på allvar och Brommarangen är ordentligt välfylld på kvällarna. Som alla känner till så är tävlingsspelandet för närvarande inställt men förhoppningen är att det ska komma igång igen inom kort. Tillsvidare får vi slipa formen med sällskapsgolf och slå bollar på rangen. Häng även med på några av klubbens andra aktiviteter, se nedan. Mer information finns på vår hemsida www.bjorklidensgolfklubb.se.

Följ med till Kyssinges fina golfbana fredagen den 21 maj.

Välkomstfika, 18 hål golf, golfvagn och avslutande lunch för endast 150 kr/person om du har fritt spel på Kyssinge i ditt medlemskap. I annat fall tillkommer greenfee på 200 kr som är subventionerad av Björklidens Golfklubb, dvs totalt 350 kr/person. 24 platser kommer att finnas för bokning. Första start är 10.00 och vi spelar sällskapsgolf med en 18 håls poäng-bogey under lättsamma former. Efter färdig runda väntar lunch innan vi beger oss hem igen. Utflykten är öppen för medlemmar i Björklidens GK. För bokning följ länken:

Minigolf i Sundbyberg den 27 maj

Spela minigolf med dina klubbkamrater på en spännande äventyrsbana på Sundbybergs bangolf, T-bana Näckrosen uppgång Storskogen. En runda golf med lite att äta och dricka efter spel erbjuds till det facila priset av 100: -. Björklidens Golfklubb är som vanligt med och sponsrar.
Vi träffas 16.45 och start sker kl. 17.00 så se till att komma i tid. Som vanligt spelar vi sällskapsgolf under lättsamma former. Det finns ett begränsat antal platser reserverade och som vanligt gäller först till kvarn. För bokning följ länken nedan.

Följ med på klubbens årliga resa till Björkliden Lappland 23 juli – 30 juli

Med sköna minnen från de senaste årens resor ger vi oss iväg till Lappland och Björklidenbanan igen. Som vanligt kommer aktivitetsveckan att handla om fjällvandring, göra utflykter och träffa gamla och nya vänner och naturligtvis golf i olika former. Pris för inkvartering i stuga och golf dygnet runt på Björklidenbanan är 1300:– per person, 6 nätter. För resa till Björkliden finns det tåg från Stockholms central som tar oss direkt till Björkliden och är det absolut bästa alternativet. Bokning av tågresan med VY till Björkliden görs och betalas individuellt på sj.se (bästa bokningssajten), se till att du gör detta omgående då efterfrågan är stor på liggplatser och antalet är begränsat.  Resan är öppen för medlemmar i Björklidens Golfklubb och det finns 25 platser förbokade i stuga. Sista dag för anmälan är den 23 juni. Läs mer på vår hemsida bjorklidensgolfklubb.se för innehåll och bokning.

Save The Date! BOULE 17/6.

Torsdag kväll, 17 juni. Vi planerar att då spela boule och ha kul tillsammans på Boulebar i Rålambshovsparken i centrala Stockholm. Fler detaljer och exakt tid kommer inom kort. Håll koll på klubbens hemsida där aktiviteterna presenteras.

________________________________________________________________________________________________________________________