Nyhetsbrev logo
8 februari, 2021

Nyhetsbrev 1 2021

Årets program det bästa någonsin!

Golfen kanske känns långt borta när det vita börjat lägga sig på backen men om bara några få månader kommer det att vara full fart igen på de gröna ytorna. På Björklidens GK är planeringen inför säsongen i full gång och programmet ser ut att bli det bästa någonsin. Såväl tävlingar som sociala aktiviteter utökas, med en del nyheter. Bland mycket annat återkommer den traditionella resan till Björkliden, som i år genomförs vecka 30. En resa till en närbelägen golfbana inklusive övernattning finns också med på programmet.

Förra säsongen blev alla kortresor till andra GolfStarbanor snabbt fullbokade och i år kommer besöken bli många fler. Enligt tidigare modell arrangeras också flera afterwork och event med olika teman, varav några utomhus. På tävlingsdelen tillkommer nya partävlingar och spelformer, en lagtävling, en matchstege samt en helt ny tävling 18+18 hål som spelas under en dag på Bodaholm och Bromma. På programmet återfinns naturligtvis våra solotävlingar, Brommatouren, mästerskapen och det åtråvärda finalspelet i Race-to-Bodaholm. I tillägg kommer flera av våra tävlingar att förgyllas på olika sätt. För den som behöver hjälp med att slipa formen fortsätter också den uppskattade och subventionerade onsdagsträningen på Bromma. För att hålla dig uppdaterad om vad som är på gång i klubben så ofta titta in på denna hemsida där du framöver också kan anmäla dig till aktiviteterna. Vi följer givetvis utvecklingen av pandemin och tar hänsyn till gällande regler och rekommendationer, så anpassningar i programmet kan komma att ske. Vi håller nu tummarna för en kort, snäll vinter och en mycket tidig vår.

Allt gott!
Jarl Klang, ordförande

______________________________________________________________________________

Ange Björklidens GK som din hemmaklubb

Många nya golfare hittade under fjolåret till klubben och medlemsantalet har ökat ordentligt. Vi ser att det vi gör betyder något för många och klubben jobbar hårt för att alla ska trivas. För dig som vill vara med på klubbens aktiviteter och tävlingar är det mycket viktigt att du har Björklidens GK som din hemmaklubb inom GolfStar. Förvissa dig om att det står rätt klubb på fakturan när du betalar din årsavgift. Det gäller även om du tecknar medlemskap digitalt; försäkra dig om att Björklidens GK väljs som hemmaklubb. Då blir det helt rätt och kostar självklart inget extra.

______________________________________________________________________________

Förvarning, save the date!

Årsmöte Björklidens Golfklubb.
Torsdag 25 mars 2021.

Som alla förstår behöver vi ta hänsyn till pandemin och de regler, restriktioner och rekommendationer – både från myndigheter och SGF – som gäller för tillfället. Kallelse med tid, plats och formerna för årsmötet kommer senast den 13 februari.