11 mars, 2017

Ny säsong på gång!

Temperaturen stiger och äntligen en ny golfsäsong är på gång. Under vintern har styrelsen planerat aktiviteter för 2017 så klubben skall upplevas som trevlig och intressant av oss medlemmar så vi stannar. Helst ska medlemsantalet öka för att ekonomin skall vara trygg och göra det möjligt att utveckla klubben. Tyvärr bestämmer vi inte själva över prissättning och medlemsformer men aktivitetsutbudet har vi i egna händer.

För 2017 kommer tävlingsprogrammet att utökas med fokus på solo och partävlingar. Totalt planeras 16 tävlingar inklusive mästerskapen. Den tidigare Masterfinalen döps om till Race to Bodaholm, där det enligt känd modell gäller att samla poäng under säsongen, för att komma till finalspelet, där fina priser väntar.

Klubben kommer också prioritera sociala aktiviteter som resor och ett antal fester. Åland, Björkliden och Lettland står på programmet men även resor till banor i Stockholmsområdet. Passa gärna på och anmäl dig redan nu till kick-off och pubkväll den 6 april. Då träffas klubben på Engelen i Gamla stan och under lättsamma former berättar mer om vad som händer under kommande säsong.

Klubben kommer också lägga resurser på att stärka relationen till både gamla som nya golfare, mer om detta i kommande information. Kom gärna och gör din stämma hörd på årsmötet den 30 mars.