23 september, 2016

Klubbmästerskapet

I helgen avgjordes Björklidens GKs klubbmästerskap på Bodaholm Golf! Förutsättningarna var perfekta med 16 grader, höga moln och i stort sett vindstilla, en för de flesta av oss obekant upplevelse. Banan har aldrig varit bättre, med välansade bunkrar, perfekt manikurerade fairways och greener av en klass vi förmodligen aldrig tidigare skådat. Hatten av för banarbetarnas hantverk.

I år hade vi 4 klasser, allt från yngre juniorer till luttrade veteraner.

Resultat
Herrklassen vanns av Per Johansson (+10), inte särskilt tätt följd av Gustav Löwing (+19) och David Krylstedt (+22).

Damklassen vanns av Ginger Flärvall (+23), följd av Kerstin Doyle (+37) och Riitta Oja-Löfqvist (+68)

Seniorklassen vanns av Bodaholms egen Lasse Elfström (+30), följd av klubbens ordföranden Jarl Klang (+38) och Ulf Carlsson (+42)

Juniorklassen vanns av Jonathan Elisson (+41) följd av Tom Baker (+52) och Jonathan Delér (+53).