Regelkväll för medlemmar på Bishops Arms 18 april

18 april 18:00 20:00

Björklidens Golfklubb bjuder in till en nyttig aktivitet 18 april 18.00-20.00 med uppfräschning av regelkunskaperna inför den stundande golfsäsongen samt en bit mat. Förutom en allmän genomgång  av reglerna går vi också igenom de förändringar som införts på senare tid. Om tiden medger testar vi som avslutning våra nyvunna kunskaper i en lagQuiz. Vi sitter i egen lokal med 50 platser och först till kvarn gäller. Du anmäler dig på länken nedan inklusive gör din betalning på 175:- som inkluderar en bit mat, en öl (även alkoholfri) eller ett glas vin. Du kan välja mellan Hamburgare, Halloumiburgare och stekt lax, beställer gör du på anmälningssidan. Priset är som vanligt ordentligt subventionerat av klubben.

Bishops Arms, Landsvägen 49 i Sundbybergs Centrum. Till Sundbyberg tar man sig förslagsvis med Buss, Tvärbana, T-bana eller Pendeltåg.

För anmälan till regelkväll den 18 april gör du här.  Vid eventuell avanmälan efter anmälningstidens utgång 16 april, kan avgiften tyvärr återbetalas.

Ta tillfället i akt att fräscha upp dina kunskaper som kan komma till god nytta framöver!

Scratch Golf

Här anmäler du dig till damgolf på Scratch Golf onsdagar – nästa 3 april

3 april 17:00 19:00

Hej alla damer i Björklidens golfklubb!

Nu är det onsdagsgolf igen inomhus med simulatorgolf hos Scratch Golf i Bromma, Ekbacksvägen 32. Vi spelar på onsdagar kl. 17:00-19:00 fram till utesäsongen startar igen i slutet av april.  Kostnaden är 150 kr per person och tillfälle och vi är alltid 2 spelare som delar på en matta. Vi spelar en trevlig golfbana under två timmar och bör lätt hinna med alla 18 hålen.

Anmälan för kommande onsdag öppnar normalt fredag och stängs kl. 19 på måndag, sedan måste vi meddela golfhallen hur många som spelar på onsdagen. Det finns 18 platser och först till kvarn gäller som alltid. Anmälan och betalning görs på en och samma gång via länken nedan som uppdateras varje fredag.

Anmäl dig här: Damgolf onsdag 3 april 17.00-19.00

Observera att anmälan är bindande, blir du sjuk eller får andra förhinder måste vi få in en reserv om deltagaravgiften ska kunna betalas tillbaka.

Parkering finns både på bak och framsidan, på framsidan kostar det 5 kr timmen. På baksidan finns några få gratisparkeringar, men glöm inte p-skivan i bilfönstret.

Häng på nu och se till att du är väl förberedd inför golfsäsongen 2024

Hjärtligt välkomna!

Riitta och Ginger

Datum:
3 april
Tid:
Evenemang Kategorier:
, ,
Evenemang Taggar:
, , , ,

3 april 17:00 19:00

Scratch Golf

Nu startar vi MIXgruppen på Scratchgolf, spel varje tisdag – nästa 2 april

2 april 18:00 20:00

Vi träffas varje tisdag 18-20 och spelar en kul bana under perfekta förhållanden och med kaffe inom synhåll. Gruppen passar damer, herrar, seniorer, juniorer, nybörjare och mer rutinerade – och är en möjlighet för alla som inte har tid med golfspel dagtid. Du bör vara på plats redan 17:45 för att få instruktioner och veta vem du ska spela med. I möjligaste mån kommer du att få spela med någon motsvarande din spelnivå. Vi blir två på varje matta för mest möjliga golfspel och som garanterar att vi hinner runt vår bana. Det finns  för närvarande 16 höger och 2 vänsterplatser. Kostnaden är 150 :- per person och per tillfälle. Mixgruppen – öppen för alla medlemmar i Björklidens GK!

Bokningen öppnar normalt på torsdag-fredag för kommande vecka och stänger på söndag innan träningstillfället kl 19:00.

Boka gör du här: Mixträning tisdag 2 april

Mycket välkomna// Jan och Jarl

Hur du hittar till Scratch Golf:
Scratch Golf, Ekbacksvägen 32 (tvärgata till Norrbyvägen) i Bromma. Parkering finns både på bak- och framsida av huset. Det går även att nyttja tvärbanan hållplats Norra Ulvsunda eller buss 129, Ekbacksvägen alt. Buss 176 eller 177, Norrbyvägen.