24 januari, 2016

Framtidsdagen 2016

Den 10 januari träffades ett tjugotal engagerade Björklidare i Stockholmsidrottens lokaler för en workshop kring klubbens kommande verksamhet. Bland alla som deltog hade såväl medlemmar som varit med i stort sett sen klubben grundades som de som började spela golf förra säsongen! En bra blandning av olika erfarenheter.

Diskussionerna gick högt och lågt med en härlig energi! Efter ett antal omgångar med diskussioner och prioriteringar mynnade allt ut i fyra områden som vi ska fokusera vår verksamhet på närmaste året:

• Rekrytering av ideella funktionärer – en grundpelare för att kunna utveckla vår verksamhet
  • Nya former av aktiviteter och tävlingar- för att få en bredd i våra tävlingar som lockar alla typer av golfare eftersom vi är en klubb som välkomnar alla!
  • En plan för att ta hand om nya medlemmar – t.ex. mentorskap.
  • Marknadsföra klubben externt – vill vill bli fler!

Styrelsen kommer att arbeta vidare med de här frågorna och naturligtvis är en springande punkt den som heter ”Rekrytering av ideella funktionärer”. Detta är grunden för att vi ska kunna jobba vidare med övriga frågor. Känner du dig intresserad av att engagera dig i någon av områdena är du välkommen att höra av dig till styrelsen@bjorklidensgolfklubb.se

Stockholmsidrotten har skrivit om vår framtidsdag. Ni kan läsa artikeln här