Björklidens aktivitetsvecka

Dags att boka klubbresan till Björkliden Lappland 2 – 9 augusti.

Med härliga minnen från de senaste årens Björklidenresor är det dags igen för årets resa till Lappland och Björkliden. Beroende på banarbeten både på flygplats och järnvägen har vi tvingats flytta resan en vecka mot tidigare år, så alla som vill har en möjlighet att följa med. Även denna gång kommer aktivitetsveckan vara fylld med fjällvandring, äventyr, träffa gamla och nya vänner och naturligtvis mycket golf. Klubben har reserverat 5 stugor. Pris för inkvartering i stuga och golf dygnet runt på Björklidenbanan är 1800: – per person, 7 nätter. Stannar du en natt kortare t.ex. om du åker tåg, eller längre får du dra av eller lägga till 300:-. Som vanligt kommer vi göra en del utflykter i närområdet och förhoppningsvis även göra en längre tur till Norge då vi besöker Narviks golfbana som är en upplevelse. En vandring till toppstugan Låkktatjåkko eller Trollsjön finns också i planerna. Mycket är dock upp till vädergudarna att de är med oss men vi är som vanligt mycket flexibla. På programmet finns naturligtvis också golf i olika former bl.a. en lag- och en partävling, Arctic Solo, Björklidenmästerskapet, Lennart Molanders Vandringspris samt mycket spontangolf. Bokning och betalning av resa till och från Björkliden görs individuellt. Nedan finns förslag med tåg och flyg. Tåg från Stockholms central direkt till Björklidens station är det absolut enklaste alternativet men pga banarbetena kommer dessa biljetter att släppas sent, vilket i dagsläget känns osäkert. Din bokning gör du i så fall på SJ.se eller Vy.se så snart platserna blir tillgängliga. Efterfrågan kommer vara stor på liggplatser och priset ökar närmare avgång. Sista dag för anmälan är 23 juni men som nämnts tidigare behöver din bokning på tåg eller flyg göras tidigt för att få plats och även bra priser. Klubbresan är öppen för medlemmar i Björklidens golfklubb och det finns 25 platser förbokade i stuga. Beroende på deltagarantal kan det finnas möjlighet för medföljande att följa med.

Förslag på flyg med Norwegian

• 2 augusti. Norwegian avresa Arlanda 14:30 ank. Kiruna 16:05  information om busstransfer kommer när när vi ser hur många som har informerat om behov vid anmälan.
  • 9 augusti. Norwegian avresa Kiruna 16:35 ank Arlanda 18:10.
  • Se till att du bokar din resa med Low Fare+ samt golfutrustning (700 SEK)

Förslag på flyg med SAS

• 2 augusti. SAS avresa Arlanda 13:20 ank. Kiruna 14.55  information om busstransfer kommer när när vi ser hur många som har informerat om behov vid anmälan. Till detta flyg finns busstransfer direkt till Björkliden med Länstrafiken.
  • 9 augusti. SAS avresa Kiruna 15:25 ank Arlanda 17.00.
  • Se till att du bokar din resa med extra bagage för att få med din golfbag

Rekommenderad tågresa till/från Björkliden som bokas individuellt när platserna släpps.

• Tåg VY liggvagn avresa Stockholm 2 augusti 18.10 ank. Björkliden 3 augusti 11.17.
  • Tåg VY liggvagn avresa Björkliden 9 augusti 16.30 ank. Stockholm 10 augusti 09.26
För anmälan, bokning och betalning av plats i stuga och golf: använd denna länk. Men säkra först din resa med bokning av tåg/flyg. Ange också om du har önskemål om transfer från flyg och vem/vilka du vill dela stuga med. Rum finns också att boka på hotellet men är betydligt dyrare (0980-64100). Har du frågor, maila någon av reseledarna Jarl Klang (jarl.klang@mail.com) och Ginger Flärvall (flarvall@gmail.com). Välkommen och få lite fjälluft du med!

2024-08-02 08:00:00
2024-08-09 17:00:00