7 augusti, 2017

Ett mycket trevligt återbesök i Björkliden!

I slutet på juli åkte 17 glada Björklidare med på klubbresan till Björkliden, klubbens vagga i Lappland. De flesta åkte tåg och på resan upp hann alla komma in i gänget.

Väl framme i Björkliden bjöd anläggningen på en fantastisk utsikt och ett härligt boende samt sol i överflöd, nästan inte ett moln under 6 dagar, vindstilla och en temperatur på ca 23 grader. Magiskt vackert. På programmet stod partävlingar och en rad individuella tävlingar plus massor med spontantolf.

Vi hann också med fiske och ett heldagsbesök hos våra norska vänner på Narviks golfklubb med den otroliga banan i Sjomen. Med ljus dygnet runt hinner man med mycket. Banan i Björkliden höll bra klass även om det var tidigt på säsongen och greenen på hål ett inte var öppen än!

Trots att en del bollar försvann bland fjällbjörkarna var både spel och aktiviteter mycket uppskattade av deltagarna. Flera hade varit med på tidigare resor, men uttryckte att årets var en fullträff. Efter 10 års uppehåll gav årets aktivitetsresa till Lappland och Björkliden ett starkt hopp om en fortsättning.

Hälsningar, Jarl Klang

Foto: Jan Thurfors, Jarl Klang, Ginger Flärvall och Martin Östin
Klicka på miniatyrbilden för att se bilden i större format.