Björkliden hål 14
13 maj, 2019

Påminnelse – sista dag för anmälan 25 juni. Följ med på klubbresan till Björkliden i Lappland 28/7 – 2/8

Med sköna och varma minnen från de senaste åren ger vi oss iväg till Lappland och Björklidenbanan igen. Även denna gång kommer aktivitetsveckan att handla om allt mellan fjällvandring, träffa gamla och nya vänner och naturligtvis golf i olika former.  Klubben har förreserverat 6 stugor. Pris för inkvartering i 4-bäddsstuga och golf dygnet runt på Björklidenbanan är 1200: – per person, 5 nätter. Vi kommer som tidigare år att besöka Narviks fantastiska golfbana (31/7) med en gemensam tävling med norrmännen. Kanske blir det också ett besök i toppstugan Låkktatjåkko och Kirunagruvan men det beror på vädergudarna. Övrigt på programmet är en partävling, Arctic Solo, Björklidenmästerskapen, Lennart Molanders Vandringspris samt mycket spontan golf under midnattssolen. Klubben kommer också fylla 30 år vid vårt besök vilket också kommer uppmärksammas.

Bokning av resa till Björkliden görs individuellt. Nedan finns ett förslag med tåg direkt med SJ till fjällhotellet som fungerar bäst men platserna håller på att ta slut. Det går även bra att flyga upp till Kiruna och sedan ta läns-trafikbussen till Björkliden, fungerar också fint. Priset är ungefär detsamma för tåg och flyg inkl. bagage och transfer. Om du är intresserad, så boka snarast på SJ.se eller Norwegian då priset ökar ju längre du väntar. Det finns 30 platser och det finn några platser kvar. Om du inte är medlem i Björklidens golfklubb kan du komma med i mån av plats mot ett tillägg på 500: -. Sista dag för anmälan är den 26 juni. Reseledare Jarl Klang och Ginger Flärvall.

Resa till Björkliden.

• Tåg SJ liggvagn avresa Stockholm 27 juli 18.11 ank. Abisko Turiststation 28 juli 11.14 transfer till Björkliden 11.24 ankomst 11.39, allt på en biljett.
  • Flyg med Norwegian. Arlanda 28 juli 12.20 ank. Kiruna 13.55 och sedan Länstrafikbuss från Kiruna 14.15 till Björkliden 15.55.

Hemresa till Stockholm.

• Buss avresa Björkliden 2 augusti 16.08 ank. Abisko Turiststation 16.23 byte till Tåg SJ liggvagn avg. 16.38  ank. Stockholm 3 augusti 10.59, allt på en biljett.
  • Buss avresa Björkliden 2 augusti 11.00 Flyg med Norwegian från Kiruna 13:30 ank. Arlanda 15:05

För anmälan och bokning av plats i stuga: mail till jarl.klang@mail.com med namn, adress och telefon samt golf-ID och övriga kontaktuppgifter du vill lämna. Ange också om du har önskemål vilka du vill dela stuga med. Rum finns också att boka på hotellet men är betydligt dyrare. Vill du prata hur man reser till och från Björkliden så skicka mail till jarl.klang@mail.com så ringer vi upp.