Bodaholm(old)

kr_2009_bodaholmsinvigning-861

Bodaholm Golf är belägen längs väg 255 (gamla Uppsalavägen) mellan Märsta och Knivsta.

Banan erbjuder 18 hål i lugn och fridfull miljö. Här finns även bra träningsmöjligheter i form av drivingrange och en ondulerad puttinggreen. På anläggningen finns reception, café och en mindre golfshop som erbjuder vagn- och golfbilsuthyrning.

Om Banan

18-hålsbanan av linkskaraktär är ritad av Peter Chamberlain och invigdes 2009. Mycket trevlig och utmanande layout som lämpar sig främst för medel- och höghandicaparen.
Banans par är 71 och mäter 5 608 meter från gul tee och 4 623 från röd tee.

Visste du att

Bodaholm Golf har varit värd för tävlingen Scandinavian Longdrive där vinnaren slog en drive på 376 meter!

Som medlem i Björklidens Golfklubb får du tillgång till spel på GolfStars totalt sexton 18-hålsbanor och fem 9-hålsbanor i Stockholmsområdet.

På Bodaholm-anläggningen ansvarar Björklidens Golfklubb för golfverksamheten och GolfStar för driften.