22 juni, 2020

Äntligen dags att kicka igång tävlingssäsongen!

Vi börjar med en mjukstart där upplägget är lite annorlunda med extra hänsyn p.g.a. Covid-19. Den första Solo-tävlingen spelas på Bodaholm mellan torsdag till söndag (2/7 och 5/7). Man väljer och bokar starttid själv. Man behöver naturligtvis spela med någon som kan vara markör, men denne behöver inte vara med i tävlingen.
Efter att man bokat sin starttid så anmäler man sig till tävlingen på vanligt vis via MinGolf eller via https://www.bjorklidensgolfklubb.se/tavlingar/tavlingsprogram/. Vid anmälan så meddelar man sin starttid. Startavgiften betalas in via Swish senast den 1/7 till tävlingsledningen, Jan Thurfors, nummer 073-437 44 46. Skriv golf-id och tävlingsnamnet (Solo-1) som meddelande.
Resultatet rapporteras förhoppningsvis in via appen OnTag, mer info om det kommer ut innan tävlingen startar.
Tävlingen spelas i två klasser:
A-klass (upp till hcp 17,9) spelar slaggolf, max antal slag per hål är par +5.
B-klass (hcp 18,0 och högre) spelar poängbogey.

Startavgiften är 50 kr för medlemmar i Björklidens Golfklubb, 150 kr för övriga. Greenfee tillkommer och betalas som vanligt beroende på klubbmedlemskap.
Använd gärna Facebook-gruppen ”Grupp för Björklidens Golfklubb” för att hitta medspelare.

Denna tävling är den första deltävlingen i Björkliden Solo-serien. Vinnaren och 2:an från varje klass går vidare till säsongsfinalen ”Race to Bodaholm”. Övriga kan komma dit via Order-Of-Merit. Finalen är dock bara för medlemmar i Björklidens Golfklubb.

Nästa tävling, Solo-2, spelas på Bromma mellan 9/7 och 12/7. På Bromma så spelas tävlingen över 9 hål, men den gäller lika mycket för kvalificeringen till finalen.