21 december, 2023

Ännu ett intensivt golfår är slut – nu väntar 2024!

Luciagolfen avslutade traditionsenligt golfåret och blev äntligen också en härlig vintersport. För de som aldrig spelat i ett par decimeter snö blev det en utmanande men ovärderlig erfarenhet. För 2023 kan klubben återigen se tillbaka på en välfylld säsong med full fart på tävlingsspel, träningstillfällen och våra många sociala aktiviteter. De har varit både välbesökta och uppskattade, extra plus fick våra resor med övernattning till Trosa och Strängnäs samt AW på Engelen med grym trubadur och massiv spontandans.

Tävlingsverksamheten har genomfört över 20 tävlingar inom Björkliden Solo och Duo, Bromma Touren och våra olika mästerskap. Tävlingen B2 med spel på både Bodaholm och Brommabanan samma dag kördes för tredje året och blivit en av året höjdpunkter med ett stadigt växande startfält. Tjejsektionen och 60+ har som vanligt haft hög intensitet med högt deltagande och genomfört träningar och sällskapsspel i stort sett varje vecka under säsongen. Högt deltagande gäller även för våra subventionerade träningar.

Vårt engagemang på ScratchGolf med inomhusgolf har utvecklats till en av klubbens hörnstenar bland aktiviteter. Nytt för i våras blev en inomhustour inspirerad av PGA där klubben genomför egna tävlingar samma dag och på samma bana som spelarna på PGA tour. Tävlingsupplägget blev uppskattat och en ny tour planerades direkt för denna vinter och pågår för närvarande. läs mer om denna här på hemsidan.

Likt förra året drar golfsäsongen 2024 i gång direkt i januari med träning och tävling på ScratchGolf inomhusgolf. Klubbens program för året med tävlingar och andra aktiviteter ökas. Ett flertal kortresor till golfbanor såväl innanför som utanför Golfstar kommer arrangeras och några nya banor besöks. Dessutom planeras två resor med övernattning samt den årliga aktivitetsresan till Björkliden, 26 jul – 2 aug. Vidare kör vi ett antal After Work byggda på olika teman som boule, bowling, minigolf, dart med mera. Enligt tidigare modell kommer också några utbildningskvällar genomföras. Fylligare information om samtliga aktiviteterna kommer som vanligt att finnas här på klubbens hemsida, där du alltid hittar aktuell information om vad som händer i klubben. Så titta gärna in här ofta så du inte missar något trevligt.

Stort tack för 2023, God Jul och Gott Nytt År och vi syns snart igen 2024

Jarl Klang, Ordförande