Björkliden lapporten

Följ med på årets klubbresa till Björkliden Lappland 22 juli – 29 juli.

Äntligen dags för för att boka årets resa till Björkliden!

Med sköna minnen från de senaste årens resor förbereder vi oss igen för resa till Lappland och Björklidenbanan igen. Även denna gång kommer aktivitetsveckan att handla om allt mellan fjällvandring, träffa gamla och nya vänner och naturligtvis golf i olika former. Klubben har förreserverat 5 stugor. Pris för inkvartering i stuga och golf dygnet runt på Björklidenbanan är 1800: – per person, 7 nätter. Stannar du en natt kortare t.ex. om du åker tåg, eller längre får du dra av eller lägga till 300:-. Vi kommer som tidigare år att göra en del utflykter i närområdet och förhoppningsvis blir det ett besök på Narviks fantastiska golfbana som vi besökt flera gånger. En vandring till toppstugan Låkktatjåkko och en fisketur för de som är intresserade, finns också med i planerna. Mycket är upp till vädergudarna men vi är som vanligt flexibla i planeringen. Övrigt på programmet finns en lag- och en partävling, Arctic Solo, Björklidenmästerskapet, Lennart Molanders Vandringspris samt mycket spontan golf under midnattssolen.

Bokning av resa till Björkliden görs och betalas individuellt. Nedan finns förslag med tåg och flyg. Tåg från Stockholms central direkt till Björkliden är det absolut enklaste alternativet. Boka gör du lättast på SJ.se och gör då detta omgående då efterfrågan är stor på liggplatser och antalet är begränsat, dessutom ökar priset närmare avgång. Resan är öppen för medlemmar i Björklidens golfklubb och det finns 25 platser förbokade i stuga. Sista dag för anmälan är 20 juni.

Rekommenderad tågresa till/från Björkliden som bokas individuellt (bokas bäst på sj.se).
  • Tåg VY liggvagn avresa Stockholm 22 juli 18.11 ank. Björkliden 23 juli 11.18.
  • Tåg VY liggvagn avresa Björkliden 29 Juli 16.31 ank. Stockholm 30 juli 09.25

Det finns även flyg till Kiruna som är ett bra alternativ, det gäller även här att boka snabbt för att få plats till bra pris, både Norwegian och SAS flyger. Tänk på att det är tillägg för golfutrustning.

Nedan ett  förslag på flyg med Norwegian som flera deltagare redan bokat på.

• 22 juli. Norwegian avresa Arlanda 14.55 ank. Kiruna 16.30  information om busstransfer kommer när när vi ser hur många som har informerat om behov vid anmälan.
  • 29 juli. Norwegian avresa Kiruna 29 juli 17.00 ank Arlanda 18.35.
  • Se till att du bokar din resa med bagage dvs Lowfare+ och lägg till golfbag

För anmälan, bokning och betalning av plats i stuga och golf: Använd denna länk.

Boka först din resa med tåg/flyg så du ordnat transport. Ange också om du har önskemål om transfer från flyg och vem/vilka du vill dela stuga med. Rum finns också att boka på hotellet men är betydligt dyrare (0980-64100). Har du frågor, maila någon av reseledarna Jarl Klang (jarl.klang@mail.com) och Ginger Flärvall (flarvall@gmail.com).

Välkommen och häng med du också!

2022-07-22 00:00:00
2022-07-29 23:59:59