Om oss

Björklidens Golfklubb startades 1985 och har idag verksamhet på två kvalitativa golfanläggningar.

Bromma Golf i Bromma och Bodaholm Golf, ca 9 km norr om Märsta.

2010 firade Björklidens GK 25 års jubileum. Dessutom firade en av våra golfanläggningar 10 år, nämligen Bromma Golf.

Bromma Golf är en cityanläggning och erbjuder 9 hål samt en stor träningsanläggning med över 80 träningsplatser. På Bromma Golf Course har vi också Sveriges största Golfskola. Från centrala Stockholm tar det ca 10 minuter, vilket är en stor fördel för Dig som är medlem eller gäst.

Bodaholm Golf öppnades med pompa och ståt 2009 och har fått mycket fina vitsord. Mycket trevlig och utmanande layout med spännande greener. Gräskvaliteten är av högsta klass rakt igenom hela anläggningen.

2015 övertog GolfStar anläggningarna Bromma Golf och Bodaholm Golf och ansvarar för drift och underhåll av dessa. Björklidens Golfklubb ansvarar för klubberverksamheten på anläggningarna.

Vi är tacksamma över att Du som medlem väljer vår golfklubb och vi kommer att anstränga oss allt mer för att Du skall känna att det är värt att fortsätta vara medlem i vår klubb. Vi känner också stor tacksamhet över att vi har så många gäster som utbildar sig, tränar och spelar på våra banor.

Golfklubben har som huvuduppgift att främja medlemmarnas intressen genom att skapa spel- och träningsmöjligheter samt att utveckla golfsporten till en riktig folksport under devisen “golf åt alla”. Stor vikt läggs på utbildning för att nå en hög nivå i regelkunskap och golfvett. Aktiviteter genomförs till rimliga kostnader så att de blir tillgängliga för alla som önskar delta.

För att skapa trivsel och samhörighet inom klubben anordnas tävlingar, träningar, resor och en mängd sociala aktiviteter. Tävlings- och utbildningsverksamheten är samlat under namnet Björkliden Solo. Björkliden Solo är golftävlingar med avslutande finalspel i prestigefyllda Race to Bodaholm. Klubben har alltid gått i bräschen för att bredda svensk golfsport – och fortsätter målmedvetet de ansträngningarna.