Lagtävling på Bromma 9 juli

Välkomna till en enkel rolig lagtävling på Brommabanan den 9 juli.

Vi spelar Texas scramble och även du med högt hcp kan vara med, vi hjälps åt i laget. Om du anmäler dig enskilt så ser vi till att du kommer in i ett lag. Första start är 12.00. Tävlingsavgiften är 50 kr och du anmäler dig på mingolf.se

Laget består av fyra spelare med en lagkapten som även noterar scoren. Samtliga i laget slår ut från tee. Laget väljer den  boll varifrån nästa slag ska göras och markerar den. Under ronden SKALL varje spelares UTSLAG användas minst tre gånger.

Den spelaren vars boll som laget väljer att spela vidare på får INTE slå nästa slag om inte bollen ligger på green, då får alla putta. Övriga spelare placerar i valfri ordning sin boll, max 20 cm från markeringen och spelar sina slag. Om laget tvingas spela från en bunker återskapar man läget mellan varje spelare till exempel genom att kratta.

När bollen spelas på green får samtliga spelare putta. För att snabba upp spelet får en spelare putta klart istället för att kortputtar markeras. Nästföljande spelare som puttar från ”startplatsen” har alltid möjligheten att förbättra lagets resultat även om någon i laget har hålat ut.

Om laget bara består av tre spelare: Samtliga i laget slår ut från tee. Laget väljer den  boll varifrån nästa slag ska göras och markerar den. Under ronden SKALL varje spelares UTSLAG användas minst fyra gånger. Den spelaren vars boll som laget väljer att spela vidare på FÅR också slå nästa slag, även om bollen inte är på green.

2021-07-09 12:00:00
2021-07-09 16:00:00