B2 Pokalen

Dags igen den 15 juli för B2 tävlingen – Bodaholm och Bromma 36 hål

Vi upprepar förra årets succé med spel på 2 banor samma dag, Bodaholm 18 hål + Bromma 18 hål.

B2-Tävlingen spelas över 18 + 18 hål den 15 juli i en gemensam klass med poängbogey beräkning. Det kommer att vara flera deltävlingar i tävlingen, bl a  närmast hål. mer info om det kommer. B2 är en årligt återkommande tävling som väger tungt på meritlistan, vinnaren och 2:an är dessutom direktkvalificerade till den prestigefyllda Race-to-Bodaholm finalen senare i höst. Nytt för i år är att vinnaren förutom äran och ett pris också får en nyinstiftad vandringspokal att ha i sin ägo under ett år, naturligtvis med vinnarens namn på.

B2 spelas på först på Bodaholm och sedan på Bromma. Björklidens Golfklubb bjuder på lunch vid ankomst till Bromma innan avslutningsvarven tar vid. Efter slutförd tävling bjuder klubben dessutom på något gott att dricka.

För de som inte har fritt spel på Bodaholm och Bromma i sitt medlemskap i GolfStar, är greenfeen 400 kr på Bodaholm och 250 kr på Bromma. Greenfeen för tävlingen betalas på tävlingsdagen i receptionen på respektive bana.

Efteranmälningsavgift 50 kr.
No-show på tävlingsdag, hela startavgiften (100 kr).

Tävlingen är öppen för medlemmar i Björklidens GK, startavgift 100:- som betalas in via Swish på tävlingsdagen eller i förväg till tävlingsledningen, Jan Thurfors, nummer 073-437 44 46. Anmälan senast 12 juli kl 20.00.

Tävlingssektionen

2022-07-15 08:00:00