13 mars, 2017

Välkommen David Hagén som ny platschef på Bromma Golf!

Hej alla Björkliden-medlemmar,

jag heter David Hagén och är GolfStars nya Golf Course Manager på Bromma. Jag har arbetat inom GolfStar de senaste tre åren och kommer närmast från Gripsholm där jag hade samma position som jag kommer att ha på Bromma. Jag tycker GolfStar är ett spännande företag och har förutom min roll på Bromma fått möjligheten att utveckla GolfStar Academy. Ett träningskoncept för etablerade och nya golfare som jag ser fram emot att utveckla. Ni kommer märka av en hel del Academy-verksamhet på Bromma under säsongen. Jag hoppas förstås att många av er tar chansen och hoppar på Academys fina träningsmöjligheter.

Min golfbakgrund är lång. Redan som 6-åring började jag golfa och sporten har tagit mig över större delen av världen. År 2000 tilldelades jag ett stipendium till St:Thomas University i Florida, så om ni har frågor om spel på universitet i Florida hjälper jag gärna till. Efter examen från universitetet började jag arbeta som assisterande Pro på Westview GC, en privat golfbana i Miami, där jag senare kom att bli Head Pro. Det ledde mig vidare till Crandon Golf Academy i Key Biscayne, Florida, där jag fann mitt stora intresse för undervisning. Innan jag flyttade tillbaka till Sverige var jag Head Coach för golflaget på St:Thomas University, ett väldigt häftigt uppdrag där jag coachade unga golftalanger. Laget var som bäst bland de tio främsta i USA. Jag är utbildad Pro och fullvärdig medlem av Amerikanska PGA.

Jag ser fram emot att träffa er och tveka inte att höra av er till mig,

Vänligen David Hagén