25 maj, 2018

Följ med på klubbens resa till Björkliden i Lappland 29 juli – 3 augusti

Förra årets succé i repris

Med sköna minnen från förra året gör vi ännu en resa till Björklidens golfklubbs första hemmabana. Även denna gång kommer aktivitetsveckan att handla om allt mellan fjällvandring och fiske och naturligtvis mycket golf i olika former.  Klubben har förreserverat dubbla antalet stugor jämfört med förra året. Pris för inkvartering i 5-bäddsstuga och golf dygnet runt på Björklidenbanan är 1 200: – per person, 5 nätter. Om intresse finns gör vi även ett återbesök på Narviks fantastiska golfbana och har en gemensam tävling med norrmännen. Kanske blir det också ett besök i toppstugan Låkktatjåkko och till Kirunagruvan men det beror på vilket väder vi får. Övrigt på programmet är en partävling, Arctic Solo, puttävling och Björklidenmästerskapen, Lennart Molanders Vandringspris samt mycket spontan golf.

Resan och bokning till Björkliden görs individuellt. Nedan finns ett förslag med tåg direkt till fjällhotellet som fungerar bäst och vore kul om alla bokar sig på. Angivet pris för tågtransporten nedan är gällande dagspris. Om du är intresserad så boka snarast på SJ.se då priset ökar ju längre du väntar. Det går även att flyga upp till Kiruna och sedan ta länsbussen till Björkliden. Det finns 30 platser reserverade och resan genomförs oavsett antal bokade. Reseledare är Jarl Klang och Ginger Flärvall, som tar tåget upp.

Resa till Björkliden.

• Tåg SJ liggvagn avresa Stockholm 28 juli 18.10 ank. Björkliden 29 juli 11.25 pris 945: -.

Hemresa till Stockholm.

• Tåg SJ liggvagn avresa Björkliden 3 augusti 16.29 ank. Stockholm 4 augusti 09.48 pris 945: –

För anmälan och bokning av plats i stuga: mail till jarl.klang@mail.com med namn, adress och telefon och övriga kontaktuppgifter du vill lämna. Ange också om du har önskemål vilka du vill dela stuga med. Rum finns annars att boka på hotellet men är betydligt dyrare.